Sinds februari 2021 is de website Kerken010.nl een activiteit van het Rotterdamse Convent van Kerken. Dat geeft de site een bredere basis dan voorheen. Er moet nog een heleboel werk worden verzet om deze site zó breed en informatief te maken dat je er niet omheen kunt als je op de hoogte wilt zijn van het kerkelijk reilen en zeilen in Rotterdam. Maar het begin is er en vol goede moed werken we aan de verdere uitbouw van deze website.

Rotterdam heeft nooit een vorm van uitwisseling gehad voor de hele stad. We denken kerkelijk altijd een beetje dorpsgewijs. Daar wil deze website verandering in brengen. We hopen dat vele, zo niet alle kerken zich bij deze website betrokken zullen gaan voelen.

Deze site is een groeimodel. We zijn begonnen met een aantal (voornamelijk) PKN-kerken. Maar we werken aan meer! Kerken van groot tot klein, oudgedienden en nieuwkomers. Ook de Remonstranten, de Oud-Katholieken, Rooms-Katholieken, Evangelischen, … Je mist de boot als je niet op onze site staat! Dus meld je aan, met je informatie, als contactpersoon bij redactie@kerken010.nl.

En dit zijn de mensen die op dit moment de kar trekken:
Bert Kuipers, emeritus pastor Laurenspastoraat
Bas Ruijzeveld de Winter, Lutherse Andreaskerk
Nico van Splunter, Geloven in Spangen, Delfshaven
Leonard de Vos, Protestants Kralingen, Kralingen

We hopen op uitbreiding.

Veel plezier aan alle informatie

Bert Kuipers