Speciaal voor de Rotterdam Architectuur Maand zetten kerken, synagogen, tempels en moskeeën hun deuren wagenwijd open. Van 28 mei tot en met 4 juni zijn deze ‘heilige huisjes’ van binnen te bewonderen.

Rotterdam staat bekend om zijn moderne architectuur. Maar onze stad heeft ook talloze gebedshuizen, elk met een uniek karakter. Die zetten hun deuren nu dus open voor iedereen tijdens de Rotterdam Architectuur Maand.

Kerk, synagoog, moskee of tempel

Kom van 28 mei tot en met 4 juni bijvoorbeeld naar de Michaëlkerk in Blijdorp voor een lezing over organische architectuur. Of loop mee met rondleidingen door de Mevlana Moskee, de Eritrees-Orthodoxe Kerk, de boeddhistische tempel Phuntsok Chö Ling en de synagoge van de Liberaal Joodse Gemeente. En luister naar ‘spoken word’ in St. Mary’s Church en toer mee met Verhalenhuis Belvédère langs gebedshuizen op Zuid.

Open ateliers en exposities

Kunstliefhebbers kunnen terecht bij open ateliers en exposities in de Pauluskerk, de Familiekerk en de Kerk van de Nazarener. Voor een concert kunt u aanschuiven bij de Grote Kerk Overschie, de Doopsgezinde Kerk, de Hillegondakerk en Pro Rege. En de Dorpskerk Hoek van Holland organiseert een cabaretshow.

Het volledige programma staat op de website Heilige Huisjes Rotterdam.

(bericht overgenomen van de website van de gemeente Rotterdam)