Introductie

De Alexanderkerk is een christelijke gemeente verbonden aan de Protestantse Kerk in Nederland (PKN). Je kunt de kerk vinden aan de Springerstraat 340 in Rotterdam-Alexanderpolder. Het markante puntdak en de prachtige glas-in-lood-wand zijn publiekstrekkers. We komen graag samen in dit gebouw.

Wat wij belangrijk vinden als kern van gemeente-zijn: vanuit de liefde van God voor alle mensen, volgen wij Jezus Christus in gastvrijheid, ontmoeting, ruimte, respect, vergeving en omzien-naar-elkaar. Ieder mens is van waarde in onze ogen, ongeacht kleur, achtergrond, geaardheid, sociale positie en leeftijd. Met vreugde en plezier willen we  het geschenk van leven uit de Hand van God delen in en buiten de kerk. Graag willen we van betekenis zijn voor de wijk waar we wonen, leven en kerken.

Kerkdiensten

Iedere zondag om 9.30 uur tot ongeveer 10.40 uur komt de gemeente bijeen in de kerkzaal. Daarna is er ontmoeting in de grote zaal voor koffie, thee en gesprek.

Zo’n 30 zondagen per jaar gaat onze eigen predikant, ds Robert-Jan van Amstel (foto) voor in de kerk.

We hebben twee vaste organisten: Matthijs Breukhoven en Matthijs van der Wilt. Allebei zijn ze geschoold op het conservatorium met o.a. kerkmuziek.  De kerkdiensten worden met beeld en geluid uitgezonden via Kerkomroep. Zoek op Alexanderkerk en je ziet een overzicht.

Tijdens de kerkdienst is er oppas voor de allerkleinsten in een veilige ruimte met speelgoed.

De kinderen van 6 tot 12 jaar kunnen meedoen met de Kinderkerk.

Eens in de zoveel tijd worden parallelle jongerendiensten gehouden voor jongeren van 12 jaar tot ongeveer 30. De reguliere kerkdienst is niet altijd even aantrekkelijk voor hen, daarom willen graag (ook) op een andere manier God dienen en zoeken.

Activiteiten

Er zijn legio activiteiten, klik hier voor de agenda. Er zijn Bijbelkringen, gespreksavonden, activiteiten buiten de deur, diaconale betrokkenheid, contacten met scholen en andere kerken en religieuze gemeenschappen. We zoeken naar nieuwe inspiratie om publiek te vinden om zo interesse te wekken in wat ons beweegt als christen.

Contact?

Alexanderkerk, Springerstraat 340, Rotterdam

Website: www.alexanderkerk.com

Facebook: www.facebook.com/AlexanderkerkRotterdam